» » » آموزش ساختن وبلاگ

آموزش ساختن وبلاگ

 آموزش ساختن وبلاگ به شرح زیر می باشد:
 
برای ساخت وبلاگ، کافی است به صفحه اصلی سایت  بلاگ مراجعه کرده، و روی دکمه ایجاد وبلاگ کلیک کنید.
در صفحه ای که برای شما باز می شود، فرم ثبت نامی وجود دارد که باید آن را به ترتیب زیر پر نمایید:
نام کاربری (user name)
این نام به عنوان شناسه کاربری شما در سایت پرشین بلاگ قلمداد می شود.
1 - نام کاربری از حروف انگلیسی و اعداد تشکیل می شود و نمی توانید از حروف فارسی در ترکیب آن استفاده کنید.
2 - نام کاربری نسبت به کوچک یا بزرگ بودن حروف حساس نیست و نمی تواند بین آن از فاصله (space) استفاده نمائید. برای فاصله دادن میان دو کلمه نام کاربری خود می توانید از علامت - استفاده نمائید.
3 - نام کاربری شما را نباید پیش از این فرد دیگری گرفته باشد، برای اطمینان از این موضوع می توانید بر روی گزینه "آیا شناسه فوق آزاد است؟" کلیک کنید.
کلمه عبور (password)
کلمه عبور ترکیبی از حروف، اعداد، فاصله و ... می باشد. به یاد داشته باشید کلمه عبور در مورد کوچک و بزرگ بودن حروف حساس است.
در کادر بعدی نیز کلمه عبوری را که انتخاب نموده اید باید عینا تکرار کنید.
نام و نام خانوادگی
در این قسمت بهتر است نام و نام خانوادگی حقیقی خود را به عنوان نویسنده وبلاگ وارد کنید. در صورتی که علاقه به مطرح شدن هویت واقعی خود ندارید، می توانید از نام مستعار استفاده کنید. در هر حال به یاد داشته باشید که نام خود را حتما فارسی بنویسید.
آدرس ایمیل خصوصی
در مواقعی که پسورد وبلاگ خود را فراموش می کنید یا پسورد وبلاگ شما به سرقت رفته و توسط فرد دیگری تغییر یافته، آنچه باعث می شود که سایت پرشین بلاگ شما را به عنوان صاحب وبلاگ بشناسد آدرس ایمیلی است که در این قسمت وارد می کنید.
پس به یاد داشته باشید آدرس ایمیل معتبری از خود وارد نمائید.
سوال امنیتی
یکی دیگر از راه هایی که هنگام فراموش یا سرقت شدن کلمه عبورتان سایت پرشین بلاگ قادر به شناسایی شما به عنوان صاحب وبلاگ خواهد بود، سوال امنیتی و پاسخ آن خواهد بود.
از بین چند سوال امنیتی که به صورت پیش فرض مطرح شده یکی را انتخاب کنید و به آن پاسخ دهید و این سوال و پاسخ را به یاد داشته باشید.
کد امنیتی
در کادر مستطیل شکلی، یک کد عددی نوشته شده که لازم است آن را در کادر کد امنیتی وارد نمائید.
توافقنامه
هر سایت اینترنتی توافقنامه ای برای ارائه خدمات خود به کاربرانش دارد. لازم است تا این توافقنامه را مطالعه نمائید و سپس در صورت موافقت با شرایط آن، تیک مربوطه را فعال سازید.
دکمه ثبت نام
در پایان و پس از طی این مراحل، روی دکمه ثبت نام کلیک کنید تا وبلاگ شما ثبت و ساخته شود.
نکته : قسمت هایی که با علامت ستاره مشخص شده اند، لازم است تا حتما تکمیل شوند. در صورتی که در تکمیل هر یک از این قسمت ها اشتباهی رخ داده باشد، پس از کلیک بر روی دکمه ثبت نام، آن قسمت با علامت ضربدر قرمز رنگ مشخص می شود و بدین معناست که باید آن را تصحیح نمائید.
 
ایجاد وبلاگ جدید
پس از تکمیل فرم ثبت نام، وارد محیط کاربری خود در سایت پرشین بلاگ خواهید شد و به صورت خودکار، صفحه ایجاد وبلاگ جدید برای شما نمایش داده می شود.
تیتر وبلاگ : در این قسمت نامی را که در بالای وبلاگ شما نمایش داده خواهد شد و در واقع نام فارسی وبلاگتان است وارد نمائید.
آدرس وبلاگ : در این قسمت آدرس مورد نظر خود برای وبلاگتان را وارد کرده و طبق اصولی که در مورد نام کاربری وبلاگ در نظر گرفتید، آدرس وبلاگ خود را ثبت نمائید.
پس از کلیک بر روی دکمه ایجاد وبلاگ، صفحه دیگری برای شما باز می شود که می توانید در آن از میان قالب های موجود، یک قالب برای وبلاگ خود انتخاب نمائید. پس از انتخاب قالب مورد نظر خود، بر روی دکمه انتخاب قالب کلیک کنید.


Rated 5/5 based on 2144 reviews

کلمات کلیدی :

طراحی سایت
Rated 4.5/5 based on 421 reviews

Copyright 2006-2019 Web Designed By Nikan Engineers Group ©