» » محتوای تکراری تخریب سئو

مقالات

محتوای تکراری تخریب سئو

محتوای تکراری تخریب سئو

 

محتوای تکراری تخریب سئو:

چگونگی تولید محتوای تکراری و روش های جلوگیری از آن:

مشکلی  که اکثر وب سایت ها با آن مواجه هستند محتوای تکراری است. وب سایتهای بزرگ با صدها صفحه بیشتر در معرض این مشکل هستند.

اما تعریف دقیق محتوای تکراری چیست؟

و چرا مشکل ساز میشوند و چگونه از بروز این مشکل جلوگیری کنیم؟

در این مقاله سعی خواهیم کرد تا به این پرسشها پاسخ دهیم.
منظور از محتوای تکراری چیست؟
منظور از محتوای تکراری دو یا چند صفحه وب یکسان با URL های گوناگون میباشد. گوگل هر URL را یک صفحه جداگانه در نظر میگیرد. به طور مثال از نظر گوگل دو آدرس زیر که هر دو به یک صفحه وب اشاره میکنند، دو صفحه جداگانه محسوب میشوند:

http://website.com/shirts/red

http://website.com/shirts/red?order=asc

آدرس اول فهرستی از تمامی تی شرتهای قرمز رنگ یک فروشگاه پوشاک آنلاین میباشد و آدرس دوم همان صفحه میباشد اما آیتم های

آن بر اساس قیمت طبقه بندی شده اند. متاسفانه از دید گوگل این دو آدرس با وجود اینکه محتوای آن ها یکسان میباشد دو صفحه جداگانه محسوب میشوند.
چگونه محتوای تکراری به سئو سایت آسیب می رساند؟
محتوای تکرار موتورهای جستجو را گیج می کنند. زیرا تشخیص اینکه کدام صفحه با عبارت جستجو ارتباط بیشتری دارد مشکل میباشد. برای بالا نگه داشتن کیفیت نتایج جستجو گوگل هیچگاه دو صفحه یکسان را در SERP فهرست نمیکند.
مشکل دیگری که محتوای تکراری ایجاد میکنند در رتبه بندی صفحات با محتوای تکراری است. به این صورت که امتیازی که گوگل باید به صفحه اصلی بدهد بین صفحات تکراری تقسیم میشود که خود باعث پایین آمدن ترافیک صفحه از طریق موتورهای جستجو خواهد شد.
محتوای تکراری چگونه ایجاد میشوند؟

محتوای تکراری چه به صورت اتفاقی و چه به صورت هدفمند ایجاد شده باشند نتیجه یکسان خواهد بود. کاهش ترافیک ورودی موتورهای جستجو. به طور مثال فرض کنید صفحه ای در رابطه با مشخصات فنی یک محصول داریم، همچنین این صفحه دارای یک نسخه چاپی میباشد.

زمانی که نسخه چاپی توسط گوگل ایندکس شود مشکل محتوای تکراری ایجاد میشود. زیرا دو صفحه با محتوای یکسان داریم که یکی مناسب برای صفحه مانیتور میباشد و دیگری مناسب برای چاپ.
به طرق مختلفی محتوای تکراری به صورت اتفاقی ایجاد میشوند،که مهمترین آنها در زیر فهرست شده اند:

Session IDs

گزینه

های سورت

پارامترهای URL

نام

دامنه ها
Session

IDs
Session

Id ها متغییرهایی هستند که از آنها برای پیگیری رفتار بازدید کنندگان استفاده میشود و معمولا حاوی اعداد و کاراکترهایی است که به صورت تصادفی و یکتا ایجاد میشوند. بیشترین کاربرد آنها در فروشگاه های اینترنتی برای ذخیره محتوای سبد خرید کاربران میباشد. Session Id های به دو طریق حفظ میشوند یا با استفاده از cookie ها و یا با استفاده از پارامترهای URL که روش دوم به علت اینکه کاربرانمیتوانند با تغییر تنظیمات بروزر خود از ذخیرهcookie هاجلوگیری کنند، بیشتر مورد استفاده قرار میگیرد.

به طور مثال:
http://website.com/?sessionid=5678476
مشکلSession ID ها کاملا واضح هست شاید در یک روز بتوانند صدها و یا هزارها صفحه کاملاً جداگانه از نظر گوگل با محتوای تکراری

ایجاد کنند. راه حل استفاده ذخیره Session Id ها درcookie میباشد و بهتر است که در صفحه ورودی وب سایت به کاربران اعلام شود که سایت برای عملکرددرست نیاز به ذخیره cookie در بروزر آنها دارد.
پارامتراهای رشته ای معمولاً برای عملیات سورت از پارامترهای رشته ای در URL صفحه استفاد میشود به طور مثال:
http://website.com/category?sort=asc
در مثال بالا محتویات صفحه یکسان میباشند و تنها سورت آنها متفاوت میباشد. اما راه حل جلوگیری از ایجاد محتوای تکراری از طریق پارامترها چیست؟

برای حل این مشکل چند روش وجود دارد روش اول ذخیره پارامترهای درcookie میباشد. روش دوم ارسال پارامترها درrequest header میباشد که هر دو روش باید با استفاده از اسکریپت در کد کلاینت پیاده سازی شوند.

راه سوم استفاده از فن آوری AJAX میباشد که به طور مثال اگر فهرستی از محصولات را میخواهید سورت کنید request را با استفاده از AJAX به سرور بفرستید و نتایج دریافتی از سرور را با استفاده از اسکریپت ها در صفحه جایگزین کنید.

 
 
منبع مقاله:http://psi-co.net/

Rated 5/5 based on 2206 reviews
طراحی سایت
Rated 4.5/5 based on 421 reviews

Copyright 2006-2016 Web Designed By Nikan Engineers Group ©